Kino

Kino na Inside Seaside

Piętro 1, Strefa Kina

Zapraszamy na wyjątkowe pokazy w Kinie Inside Seaside, w których muzyka odgrywa pierwszoplanową rolę. Wśród naszych filmowych gości m.in. Marcin Masecki, Łona i Gaba Kulka

Kino na Inside Seaside od początku wyróżnia się tym, że stawia na filmy, w których muzyka odgrywa pierwszoplanową rolę – czy to poprzez twórców znanych ze sceny, czy poprzez niepowtarzalne soundtracki. Seanse odbywają się w formule silent cinema, dzięki czemu publiczność może w pełni zanurzyć się w dźwięku i obrazie, odbierając je w najwyższej jakości.

„Tegoroczne kino ISS kontynuuje ideę pokazywania filmów muzycznych, stworzonych przez artystów znanych ze sceny lub tych ze szczególnymi soundtrackami” – opowiada Beata Kwiatkowska z Radia 357, która układa program filmowy.

Najgłupsza płyta świata

Najgłupsza płyta świata

reż. Jakub Knera, Konrad Kulczyński, 2025, 72 min
8 listopada, godz. 16.00

Film to przygotowana z dokumentalną precyzją absurdalna jazda bez trzymanki do jądra ciemności lat 90. Wydany w 1998 roku „P.O.L.O.V.I.R.U.S” był czymś więcej niż albumem zespołu Kury – zapowiadany był jako „odgórna mainstreamowa broń biologiczna do rozłożenia choroby polskiego popu”. Jego twórcy – muzycy związani z trójmiejską i bydgoską sceną yassową (m.in. Ryszard Tymon Tymański, Piotr Pawlak, Jacek Olter, Olaf Deriglasoff, Jerzy Mazzoll, Leszek Możdżer, Grzegorz Nawrocki, Tomasz Gwinciński) – postanowili absolutnie przenicować zastany krajobraz polskiej piosenki.

Po seansie spotkanie z Piotrem Pawlakiem i Konradem Kulczyńskim

Prowadzenie: Beata Kwiatkowska

Muse

reż. Paweł Pawlikowski, 2025, 6 min
8 listopada, godz. 18.00

Reżyser „Idy” i „Zimnej wojny” wraca z nowym, krótkometrażowym filmem, historią o sile inspiracji i postaci mistrza. Skomplikowana relacja typowo dla reżysera została odarta z koloru i odzwierciedlona przez duet: Małgorzata Bela, Marcin Masecki. Mistrz i muza a także twórcy spotkali się na greckiej wyspie, Hydrze i to tam powstał film. Nawiązania do kina niemego się mnożą z każdym kadrem, pogłębia je funkcja tapera znana z tamtego kina. Postać Maseckiego zwróci naszą uwagę na muzykę zawartą w filmie, a my o niej porozmawiamy z twórcami. 

Po seansie spotkanie z Marcinem Maseckim i Małgorzatą Belą

Prowadzenie: Beata Kwiatkowska

Kadr z filmu Ellis Park. Brodacz grający na skrzypcach.

Ellis Park

reż. Justin Kurzel, 2024, 104 min
8 listopada, godz. 19.00

Film pokazuje dwutorową historię Warrena Ellisa – jego życie jako muzyka związanego m.in. z zespołami Nick Cave & the Bad Seeds i The Dirty Three oraz jego zaangażowanie w założenie rezerwatu dzikiej przyrody na Sumatrze do ratowania zwierząt ofiar handlu i okrucieństwa. Obraz nie ogranicza się do klasycznej biografii – zamiast tego łączy nuty muzycznej podróży Ellisa z wątkami ochrony przyrody i pracy wolontariuszy w trudnych warunkach. Film ukazuje także osobisty wymiar – powroty Ellisa do rodzinnego miasta Ballarat, wizyty u rodziców, rozmowy o przeszłości, uzależnieniach, twórczości oraz miejsca, które go ukształtowały.

Stop making sense

reż. Jonathan Demme, 1984, 88 min
9 listopada, godz. 15.30

Kultowy film koncertowy Talking Heads w reżyserii Jonathana Demme’a. Film został zrealizowany w grudniu 1983 roku, w szczytowym momencie kariery zespołu, podczas trasy promującej ich album „Speaking in Tongues”.

Po seansie spotkanie z Gabą Kulką

Prowadzenie: Beata Kwiatkowska

Poniedziałek: Paprotka

reż. Adam "Łona" Zieliński, 2025, 15 min
9 listopada, godz. 17.45

Maestro Adam „Łona” Zieliński przesiada się z taksówki do samochodu wziętego prawnika, ale nadal lubi przysłuchiwać się temu, co mamy do powiedzenia sobie nawzajem. Świadkując telefonicznej rozmowie mecenasa z rozsierdzonym klientem, reżyser obnaża paradoksy naszej komunikacji, która często przypomina przepełnione agresją, słowne Fame MMA. Zieliński nie byłby jednak sobą, gdyby nie próbował zarazić nas przekonaniem, że odrobina pogodnego dystansu wystarczy, by zwaśnione strony mogły zgodzić się na remis, zejść z ringu i porozmawiać o kwiatach, które łagodzą obyczaje.

Po seansie spotkanie z Łoną

Prowadzenie: Beata Kwiatkowska

Sirât

reż. Oliver Laxe, 2025, 115 min
9 listopada, godz. 18.45

„Sirât” to najbardziej elektryzujący film tegorocznego festiwalu w Cannes, na którym zasłużenie zdobył Nagrodę Jury. Opowieść o ojcu desperacko szukającym córki na pustynnych, nielegalnych rave’ach w Maroku, to odjazdowe połączenie survivalowego thrillera z dramatem i techno-imprezą. Muzyka Kangdinga Raya jest tu jak kolejny bohater, potęguje napięcie i pomaga się otrząsnąć z dość mocnego seansu, po którym nic nie będzie takie jak poprzednio.

Po seansie spotkanie z Baaschem

Prowadzenie: Beata Kwiatkowska



BEFORE: Inside Seaside x Octopus Film Festival

MIEJSCE: PLOT Social Club, 100cznia, ul. Księdza Jerzego Popiełuszki 5

Octopus Film Festival – największe święto kina gatunkowego w Polsce – po raz trzeci zagości na Inside Seaside, oferując publiczności wyjątkowe filmowe „before” przed muzyczną częścią festiwalu. 

7 listopada w dzień przed startem koncertów, widzowie zobaczą nietuzinkowe tytuły, które łączą w sobie odwagę gatunkową i specyficzny, muzyczny lub popkulturowy klimat.

Velvet Goldmine

Velvet Goldmine

reż. Todd Haynes, 1998, 120 min
7 listopada, godz. 18.00

Stylowy i pełen błysku film Todda Haynesa to hołd dla ery glam rocka lat 70. w duchu Davida Bowie i Roxy Music. Dziennikarz Arthur Stuart próbuje odkryć, co stało się z gwiazdorem Brianem Slade’em, który po słynnej mistyfikacji zniknął ze sceny. W miarę dochodzenia odkrywa świat ekstrawagancji, wolności i seksualnej rewolucji. „Velvet Goldmine” zachwyca wizualnie, a muzyka i kostiumy tworzą elektryzującą atmosferę buntu i sztuki.

REZERWUJ / KUP BILET

Cannibal! The Musical

reż. Trey Parker, 1993, 95 min
7 listopada, godz. 20.30

Pierwszy film twórcy „South Parku” to czarna komedia oparta na autentycznej historii trapera Alfreda Packera, oskarżonego o ludożerstwo w XIX-wiecznym Kolorado. Parker łączy makabrę z przesadnie radosnymi piosenkami i humorem absurdu, tworząc groteskowy musical o przetrwaniu, głodzie i ludzkiej naturze. „Cannibal! The Musical” to satyra na amerykańskie mity pionierów i zapowiedź niepokornego stylu, który później rozsławił duet Parker–Stone.

REZERWUJ / KUP BILET

Cannibal! The Musical

Reanimator

reż. Stuart Gordon, 1985, 86 min
7 listopada, godz. 22.30

Horror science fiction oparty na opowiadaniach H.P. Lovecrafta. Herbert West, ekscentryczny student medycyny, opracowuje serum zdolne przywracać życie zmarłym. Eksperymenty szybko wymykają się spod kontroli, prowadząc do groteskowych i przerażających konsekwencji. „Reanimator” łączy makabrę z czarnym humorem i efektami specjalnymi, które mimo upływu lat nadal robią wrażenie. To klasyka kina grozy klasy B, która zdobyła status filmu kultowego.

REZERWUJ / KUP BILET

Alice in Wonderland – an X-rated Musical

reż. Bud Townsend, 1976, 79 min
7 listopada, godz. 23.59

Kontrowersyjna, erotyczna wersja klasycznej opowieści Lewisa Carrolla. Młoda Alice trafia do fantastycznej krainy, gdzie zamiast baśniowych przygód czekają ją pikantne spotkania i śpiewane numery o dorosłej tematyce. Film, balansujący między musicalem a komedią erotyczną, stał się symbolem eksperymentalnego kina lat 70., które śmiało przekraczało granice obyczajowe. Choć szokujący, jest również parodią kulturowych tabu i klasycznej literatury.

REZERWUJ / KUP BILET

Alice in Wonderland – an X-rated Musical
Przewijanie do góry